من نمیدانم در کجای تاریخ یا تحت چه شرایطی یک کافر میتوانسته همگان را به کیش خود فرض کند. حال اینکه اگر کافر را همان بی دین بدانیم طبیعتا چنین فردی اصولا هیچ دینی ندارد که بخواهد دیگران را نیز پیرو آن قلمداد کند.
در عوض هرچه میبینیم موئمنینی هستند که چپ و راست از بالا و پایین انتظار دارند که مثل خودشان مذهبی و پایبند به باور ها و اصول دینی ایشان باشند. از اندرس برویک نروژی بگیرید تا همین بسیجی های خودمان. این ضرب المثل کهنه و نامانوس که هیچ معنایی هم ندارد باید اصلاح شود. لااقل یک معنی بدهد که با واقعیت های جامعه همخوانی دارد. آنچه از بطن جامعه بر میاید و بطور شهودی اثبات شده بطور کل با این ضرب المثل در تضاد است.
بیایید این ضرب المثل را با اندکی اصلاح اینگونه بکار ببریم: موئمن همه را به کیش خود پندارد!
در عوض هرچه میبینیم موئمنینی هستند که چپ و راست از بالا و پایین انتظار دارند که مثل خودشان مذهبی و پایبند به باور ها و اصول دینی ایشان باشند. از اندرس برویک نروژی بگیرید تا همین بسیجی های خودمان. این ضرب المثل کهنه و نامانوس که هیچ معنایی هم ندارد باید اصلاح شود. لااقل یک معنی بدهد که با واقعیت های جامعه همخوانی دارد. آنچه از بطن جامعه بر میاید و بطور شهودی اثبات شده بطور کل با این ضرب المثل در تضاد است.
بیایید این ضرب المثل را با اندکی اصلاح اینگونه بکار ببریم: موئمن همه را به کیش خود پندارد!
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر